• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 29 آذر 1400
کد مطلب : 148597
+
-

خبرهای کوتاه /گردشگری به سند راهبردی 10ساله تنکابن افزوده شد

خبرهای کوتاه /گردشگری به سند راهبردی 10ساله تنکابن افزوده شد

شهردار تنکابن از تشکیل ستاد تدوین سند برنامه ۱۰ساله شهر تنکابن خبر داد و گفت: این سند راهبردی، 7 کارگروه تخصصی شامل کارگروه‌های معماری و شهرسازی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری، امور فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و محیط‌زیست، خدمات مدیریت و تحول هوشمند، ایمنی و مدیریت بحران و حمل‌ونقل و ترافیک را در مجموعه خود دارد. به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم لاریجانی با اعلام این خبر گفت: تدوین سند راهبردی تنکابن۱۴۱۰ طی 6‌ماه انجام خواهد شد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر تنکابن بلافاصله ستاد اجرایی آن شکل می‌گیرد. وی افزود: این سند دارای 5 راهبرد اصلی زیست‌پذیری، بانک‌پذیری، رقابت‌پذیری، هوشمندسازی و حاکمیت خوب شهری است.

   سند ملی صادرات گردشگری اجرایی می‌شود
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری گفت: فاز عملیاتی سند استراتژی ملی صادرات گردشگری ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بین‌المللی تجارت (ITC) اجرایی می‌شود. به‌گزارش معاونت گردشگری، زاهد شفیعی با اعلام این خبر گفت: در این سند، مزایای رقابتی گردشگری در 4 حوزه تخصصی گردشگری جامعه محور، اکوتوریسم و طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی - تاریخی شناسایی و سپس برنامه اقدام برای بهره‌برداری بهینه از این مزایا ارائه شد.

   تلف شدن 604پرنده مهاجر در تالاب میقان به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شمار تلفات پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون به ۶۰۴بال رسید. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، محسن شانقی گفت: بیشترین تلفات پرندگان بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد در تالاب میقان اراک در بین گونه غاز خاکستری بوده و لاشه پرنده‌های تلف شده با مشارکت اداره کل محیط‌زیست استان مرکزی جمع‌آوری و دفن شده است. وی افزود: موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به جز تالاب میقان اراک در بقیه تالاب‌ها، سدها و مرغداری‌های صنعتی و سنتی استان مرکزی مشاهده نشده است.

   پایان تعطیلات دفاتر مسافرتی گیلان
معاون گردشگری گیلان اعلام کرد: مهلت مرخصی و تعطیلی موقت دفاتر خدمات مسافرتی استان با توجه به بازگشایی مرزها و گسترش واکسیناسیون همگانی به اتمام رسید و از این پس این دفاتر باید به‌طور کامل طبق روال گذشته فعالیت داشته باشند. حمید رضا آذرپور به ایرنا گفت: درصورتی که دفاتر از این پس بدون عذر موجه شروع به‌کار نکنند به تشخیص مرجع صادرکننده مجوز فعالیت آنها لغو می‌شود. معاون گردشگری گیلان گفت: دفاتر خدمات مسافرتی ملزم به ارائه گزارش ماهانه به این اداره کل هستند و در غیراینصورت به تشخیص مرجع صدور مجوز موضوع در کمیسیون تخلفات مطرح می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید